2015

În 2015 am înțeles că vreau frumusețe în jurul meu. Cât mai multă, din toate părțile. Să mă ierte Aristotel, dar prefer frumusețea adevărului. Tot ce-i real, dar dezagreabil și, mai ales, ce nu pot eu schimba, pur și simplu nu admit în lumișoara mea. Și frumusețea asta a însemnat redecorarea bucătăriei, ambalarea cadourilor cu entuziasm, oleacă de grijă pentru stil vestimentar, poartă cu coroniță și pițigoi pe ea, ghiveci mare de crizanteme pe care mi l-am dăruit, bostani cu flori și câteva poze artistice.

Din experiența cu redecorarea bucătăriei am înțeles câteva lucruri:

  1. E minunat să ai timp liber, să obosești de facebook, apoi să îți cauți activități un pic mai utile, cum mi s-a întâmplat în primele săptămâni la București. Și așa am început să fac un mic curs grauit de decorație de interior online.
  2. Contează să zici da cam la tot ce ți se propune (avea să concretizez mai târziu, tot în 2015: tot ce nu strică ceea ce e construit deja). Marta a întrebat: ”Ai fost la Ikea în București?” Zic ”nu”, cu neglijență. Da pe urmă decid să mă duc și revin entuziasmată, cu multe idei pentru bucătărie.
  3. Tare-i bine când ai multe idei și dorință de a le aplica, dar bine că Emil cel Pragmatic s-a oferit să asculte și să perfecționeze planurile mele. Niște realism a prins bine în schița mea pentru bucătărie. Plus ideile lui care s-au lipit minunat.

În 2015 a avut loc prima mea vizită la familia lui Emil în Olomouc. Cu multă mirare și recunoștință pentru grija neașteptată a mamei lui pentru mine. Cu stat împreună cu mama în grădină, la mâncat cireșe și mazăre verde. Cu plăcinte arse. Cu plimbare de vreo 25 km cu bicicleta, inclusiv cu tăticul lui Emil. Cu mersul cu mașina la Bouzov, catedrala din apropiere și grădina zoologică. Cu o mică altercație cu Zlata și felul frumos în care mama lui Emil mă ajuta să trec peste asta. Cu vizionatul filmului de groază ”The Shining” împreună cu Emil și Stas (apropo, vizionatul filmelor de groază mă face să mă simt mai apropiată de cei care le-au privit împreună cu mine. La fel cum mă simt somată să mă țin aproape de cei care mai sunt când moare cineva, cum s-a întâmplat cu Ligia anul ăsta…).

Am avut mai multe idei și destinatari de cadouri pentru perioada sărbătorilor, dar nu mi-a ajuns timp și organizare. La anul tre să încep din primele zile de noiembrie. Mai ales că unele chestii costisitoare aș vrea să le înlocuiesc cu lucruri hand-made. Oh, atunci din octombrie!

În 2015 am devenit de 2 ori nani de botez. Marc și Iulia. Mm, parcă mă simt responsabilă, dar prea rar ne-am văzut. E de reparat aici!

În 2015 am înțeles că viața nu-mi mai pare o cărare infinită drept înainte, ci poate ca un traseu pe munte sau ca cărările tăiate de Emil în coaja portocalelor pentru Revelion – când treci practic prin aceleași locuri cu regularitate, poate un pic diferit, speri că un pic mai sus. Există obiceiuri și tradiții deja – mai înrădăcinate zilele de naștere ale apropiaților, călătoria prin Moldova pe final de an, data de 13, cadouri de Anul Nou, discuțiile cu Teia, ieșirile cu gașca și copiii de la Gavroche etc.

Deja de pe la jumatea lui noiembrie mă întreba unul-altul ce facem cu Gavroche anul ăsta. M-a emoționat asta. Nu mai eram sigură că au nevoie de noi cei de la Gavroche, dar tare am vrut să nu pierdem pulsul acestei tradiții frumoase.

În 2015 m-am îndrăgostit de Cărturești. Apoi am discutat cu Cristina Duduță și ne-am zis că vrem ceva similar la Chișinău. Da ce? E un vis foarte foarte bun.

În 2015 am văzut biblioteca BAT-ului de lângă recepție și am știut cum va arăta biblioteca lui Bine.

Un gând despre &8222;2015&8221;

  1. Citind mi-am dat seama ca in 2015 ambele am inteles foarte puternic cat de important e sa-i pretuim pe cei care „mai sunt”…. Sper ca in 2016 vei fi deasemenea inconjurata de frumusete: de idei frumoase si oameni frumosi la ganduri….
    Am ramas intrigata ce se afla la Cărturești?

    P.S. e bine cand lange fetele creative se afla un Pragmatic- ne usureaza foarte mult trecerea de la planificare la realizarea organizata a ideilor 🙂

Lasă un răspuns

